רשת חברתית המאפשרת לכל משתמש לאסוף את הדברים האהובים עליו, לנעוץ ולהגדיר אותם כעולם התוכן המעניין אותו וכך ליצור לעצמו לוח מודעות המורכב מתוכן השייך לתחומי העניין שלו.
רשת חברתית זו פופלרית בעיקר בקרב אנשים ועסקים מעולם העיצוב והאופנה בזכות היכולת של פינטרסט להעביר השראה דרך שיתוף עבודות וקולקציות אליהם ניתן גם להגיב ולשתף.
רשת חברתית חינמית המשמשת כמקרו בלוג המאפשרת להעביר מסרים (ציוצים) קצרים של עד 140 תוים, בין העוקבים אחד אחר השני.
טוויטר היא פלטפורמת שיווק ויחסי ציבור מצוינת עבור פוליטקאים, סלבס, אמנים, ידוענים וכדומה.
אפליקציה מודרנית לשיתוף סרטוני מיוזקלי שהזמן יגיד אם תמצב עצמה כרשת חברתית מובילה או כטרנד חולף בקרב בני הנוער.
האפליקציה מאפשרת ליצור סרטוני ריקוד קצרים משולבי מוזיקה ואפקטים מדליקים ומגניבים שהופכים את התוכן לפופלארי ו-ויראלי יותר.
הגבלת הגיל ביישום אומנם מוגבלת לגיל 13 אך אנו עדים למשתמשים צעירים רבים בהרבה באפיליקציה והדבר מעורר דאגה רבה וחשש גדול בקרב ההורים לגבי חשיפת פרטיותם וניצול תמימותם של ילדיהם ובצדק.
רשת חברתית היא מעין אתר \ מתחם בו לכל אדם יש פרופיל המאופיין לפי חבריו, עיסוקיו, תחומי העניין שלו וכדומה. אתר זה או יותר נכון רשת זו מחברת אותנו עם אנשים שאנו מכירים, אנשים שאנו עשויים להכיר ועם אנשים, קבוצות וקהילות, נותני שירות ועסקים על בסיס הרגלי הגלישה שלנו ברשת ותחומי העניין שלנו.
הרשתות החברתיות מסייעות לנו לאתר חברי ילדות, בחידוש ושימור קשרים חברתיים ועסקיים, לשתף חוויות, לשאול שאלות, לחשוף ולהחשף, לחפש ולמצוא עבודה, לשווק ולמכור שירותים ומוצרים, לפרוץ לתודעה וליצור קשרים ושיתופי פעולה עסקייים.
כיום ברוב הרשתות החברתיות ניתן לפרסם גם בצורה ממונת ולרתום את הגולשים ברשת לטובת העסק שלכם.
לינקאדין בניגוד לרשתות החברתיות המסורתיות היא רשת חברתית מקוונת שנועדה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים ולא ליצירת קשרים חברתיים כמו פייסבוק למשל.
שיטה זו מאפשרת לנו לשווק b2b ולקדם את הקריירה שלנו בזכות היכולת לאתר מנכ"לים בחברות ובעלי תפקידים בארגונים החברים ברשת, לפנות אליהם ישירות ובכך לנסות ולהתברג בחברה כספק או נותן שירות או כעובד מן המניין.
רשת חברתית פופלרית בעיקר בקרב אנשים צעירים המבוססת פחות על תוכן כתוב אלא יותר על ויזואל. באינסטגרם בניגוד לפייסבוק אין קבוצות של אנשים\פרופלים אלא קבוצות תוכן אליהן ניתן לשייך את התמונות שאנו מעלים על ידי תיוג התמונה (האשטג) ושיוכה לעולם התוכן שלה. אינסטגרם נחשבת לרשת מגניבה בין היתר בגלל הפיצ'רים השונים שיש בה לעיצוב תמונות ויצירת מובים בלחיצת כפתור.
ומה לגבי פרסום באינסטגרם אתם שואלים? מכירים את האמירה "תמונה אחת שווה אלף מילים"? אז אינסטגרם. פוסט קצרצר עם תמונה מעניינת שרלוונטית לעסק שלכם תאפשר לכם להיחשף לאינספור לקוחות בארץ ובחו"ל.
הרשת החברתית הגדולה בעולם שהוקמה בין היתר על ידי מארק צוקרברג,יהודי-אמריקאי המשמש כיום גם כנשיא ומנכ"ל הרשת. פייסבוק בנויה מפרופילים פרטיים, דפים עסקיים וקבוצות פתוחות וסגורות המאפשרת קיום איטראקציה וירטואלית ושיתוף תוכן ומידע באמצעות טקסטים, תמונות וסרטונים בין החברים ברשת.
פייסבוק היא גם הרשת החברתית הפופלרית ביותר בקרב בעלי עסקים אודות למערכת השיווק המתקדת שהיא מפעילה המאפשרת שיווק ממוקד לקהלי יעד לפי מגדר, פילוח גיאוגרפי, תחביבים, תחומי עניין ועוד, תוך מתן שליטה מלאה על התוצאות ומידע בזמן אמת על התוצאות.
שיטת פרסום זו מאפשרת ניצול אופטימלי של תקציב הפרסום.
פרופיל עסק חינמי בגוגל המשמש ככרטיס ביקור לעסק שלכם בפני כל מי שמחפש את העסק שלכם בגוגל. מדובר בכלי מעולה המאפשר ליצור מיניסייט תוך דקות, תפריט מוצרים, לחצני הנעה לפעולה וכן להעלות פוסטים ותמונות עדכניות כל הזמן.
מומלץ לכל עסק להרשם ולפתוח פרופיל שכזה שכן התצוגה שלו בתוצאות החיפוש של גוגל מתפרסת על פני שטח גדול מהרגיל והיא יכולה להזרים לכם טראפיק נאה לעסק.
סנאפצ'ט בדומה לאינסטגרם היא רשת פופלרית לשיתוף תמונות עם יכולת פילטור ועריכת תמונות הנחינת גם באפשרות בפיצ'ר לוהוספת אנימציות ואיורים מתקדם יותר.
משתמשי סנאפצ'ט צעירים אף יותר ממשתמשי אינסטגרם והתמונות המועלות ברשת אינן נשארות או מאוחסנות שם אלא עולות לפרק זמן קצר ונמחקות לאחר מכן.
מסנג'ר שהחלה את דרכה כמערכת צ'ט בתוך פייסבוק משמשת כיום אקפליקציה עצמאית להעברת מסרים בדומה לוואטסאפ המופעלת במחשבים נייחים ובטלפונים חכמים.
מסנג'ר שנייה לוואטסאפ בתכתובות אך אפשרות הפרסום הממומן, הבוטים ושיחות הועידה בקבוצות מנפו אותה בקרב משתמשים רבים בינהם בעלי עסקים המשווקים ישירות לתיבת המסנג'ר של הלקוחות הפוטנציאלים שלהם מודעות ממומנות בדומה לפרסום בג'ימייל.
וואטסאפ ביזנס דומה במראה ובתפעול לוואטסאפ הרגיל והמוכר לכולנו רק שהוסיפו פיצ'רים ושדרוגים על מנת להתאים את האפליקציה לעסקים וחברותמכל תחום ובכל גודל.
הפיצ'רים שנוספו הם:
פרופיל עסק
הודעות תשובה מובנות מראש לשליחה מהירה
הודעות אוטומטיות
אפשרות חיבור לטלפון נייח
מעקב אחר פעולות וסטטיסטיקות
שימוש גם באמצעות מחשב נייח ללא אפליקציה
טלגרם מערכת מסרים בענן המספקת אופציה לצ'אט סודי שבו המסרים מוצפנים מקצה לקצה וניתנים לצפייה רק ממכשיר ממנו נשלחה ההודעה ולתזמון למחיקה אוטומטית ומניעת ההעברת ההודעה.
המערכת שבניגוד לוואטסאפ אינה זקוקה לגיבוי תמידי מאפשרת פתיחת קבוצות עד 200 אלף חברים ושליחת הודעות פרטיות גם למי שאינו שמור באנשי הקשר שלנו.
טלגרם שימשה כמקור נאמן להעברת עדכונים בתקופת משבר הקורונה דרך הערוץ הרשמי של משרד הבריאות.
רשת חברתית מבית גוגל שהוקמה בשנת 2011 ולמרות שעברה מספר גרסאות ועיצובים מחדש וכללה בתוכה אפשרות לפרסום תמונות וכתיבת סטטוס לקבוצות שונות במעגלים ותחומי עניין משותפים, נסגרה בשנת 2019 לאחר שלא נחלה הצלחה גדולה, לפחות לא בקרב הגולשים הישראלים שהמשיכו והעדיפו את פייסבוק על פניה.
פלטפורמת פרסום תוכן אשר נוסדה בשנת 2006 על ידי 2 ישראלים ששירתו יחדיו בחיל הים. הפלטפורמה מאפשרת לפרסם כתבות תוכן, מאמרים וקטעי וידאו באופן ממומן המשתלבים באתרי חדשות פופלריים כמו דה מרקר, כלכליסט, מאקו וכדומה ונראים כחלק בלתי נפרד מהכתבות החדשותיות המפורסמות באתר, תחת הכותרת אולי יעניין אותך גם.... רק חדי עין יבחינו בעובדה כי מדובר בתוכן ממומן למרות שהדבר מצוין ליד כותרת המודעה.
פלטפורמה לשיווק כתבות עסקיות באתרי תוכן כמו walla, ynet וכדומה וכמו אאוטבריין, למרות שיש האומרים שהיא מובילה יותר מאחר והיא בהסכמי בלעדיות עם מספר גדול יותר של אתרי תוכן מובילים, היא משלבת את הכתבות הממומנות באתר ומציעה אותם לגולשים כתוכן שעשוי לעניין אותם בהסתמך על הכתבה שזה עתה סיימו לקרוא ובכך ממצבים את הגורם המפרסם כמוביל דעה ומומחחה בתחומו.
טאבולה אגב הוקמה בשנת 2006 על ידי היזם והסטארטאפיסט אדם סינגולדה בנו של אבי סינגולדה הגיטריסט האגדי.
אתר פופלארי לאחסון ושיתוף סרטוני וידאו שהקום בכלל על ידי 3 עובדי פייפאל לשעבר. השימוש ביוטיוב שנמצאת אגב בבעלות של גוגל, אינו מחייב הרשמה לצורך צפייה אלא רק לצורך העלאת תכנים. השייכות לגוגל מאפשרת לפרסם ביוטיוב ולקדם סרטונים באמצעות מערכת הפרסום של גוגל, הנקראת רשת המדיה.
אגב, הידעתם שרוב החלטות הרכישה של הצרכנים מתבצעות רק לאחר צפייה בסרטוני פרסום, סרטוני הדגמה או המלצות ביוטיוב? הסרטונים פונים לרגש והם אפקטיביים יותר מכל תוכן כתוב.
הקידום הממומן הוא אופציית שיווק זמינה בגוגל וברשתות החברתיות במאפשרת לנו לשלם כסף בתמורה להופעה ישירה של האתר שלנו מעל לתוצאות החיפוש בגוגל ולתפוצה וחשיפה רחבה של הפוסט \ המודעה שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם בפני קהלים מטורגטים ומותאמים אישית בעלי סבירות גבוהה לרכישת השירות או המוצר שלנו.
המסלול הממומן הוא הנתיב המדוייק והמהיר ביותר ליצירת לידים בעסק והוא דורש מיומנות, ידע בשיווק ושליטה מלאה בכלי השיווק הדיגיטליים השונים.
קידום אורגני הוא פעולה טבעית וחינמית שעלינו לבצע באתר ובעמודים העסקיים שלנו ברשתות החברתיות על מנת שהאתר שלנו יופיע בעמוד הראשון בגוגל, העמודים העסקיים שלנו יהנו מתנועת מבקרים גדולה והפוסטים שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם יקבלו חשיפה רחבה ומעורבות גבוהה, מבלי לשלם לפייסבוק ולגוגל.
הקידום האורגני דורש ידע מקצועי, זמן והשקעה ניכרת שלרוב בעלי העסקים פשוט אין, ולכן הם מעדיפים להשאיר את העבודה לאנשי מקצוע ולהרוויח זמן איכות בניהול העסק וניהול איכותי של מערך השיוווק שלהם.
צ'אט בוט הוא מענה אוטומטי של נציג וירטואלי בערוצים מקוונים אשר נועד להחליף את המענה האנושי בשיחות מקדלת עם לקוחות פוטנציאלים ברשת.
הצ'אט בוט מעודד לקוחות פוטנציאליים המבקרים בנכסים הדיגיטלים של בית העסק, לפתוח עימו בשיחת מידע\מכירה ובאמצעות תסריט שיחה כתוב ומתוכנת מראש הוא גורם ללקוח הפוטנציאלי להשלים רכישה או להשאיר את פרטיו לחזרה של נציג אנושי אליו. וכך למעשה בעל העסק מקבל ליד מבלי שהיה צריך לספק מענה בפייסבוק או באתר ללקוח הפוטנציאלי.
בוט הוא רובוט המבצע פעולות אוטומטיות בנכסים דיגיטליים באינטרנט ללא מעורבות יד אדם. פייסבוק וגוגל למשל משתמשים בבוטים הסורקים את דפי האתר והעמודים העסקיים שלנו לצורך בדיקות איכות, אינדוקס ואיסוף מידע.
המילה רספונסיביות מתקשרת לרוב לבניית אתרים ודפי נחיתה שכן המשמעות של אתר או דף נחיתה רספונסיבי הוא אתר המותאם לכל סוגי המסכים.
ההתאמה מתבצעת באופן אוטומטי ומונעת את התופעה הידועה מפעם בה היינו צריכים להגדיל ולהקטין את התוכן בגלישה מהטלפון הניד. כיום כאמור כל האתרים החדשיםן הינם רספונסוביים ומתאימים את גודל הטקסט לגודל המסך ומאפשרים לנו חוויית גלישה נוחה גם מהנייד.
ליד הוא לקוח פוטנציאלי שהתעניין בשירות\ במוצר שלנו והשאיר לנו את פרטיו כדו שנחזור אליו להשלמת הרכישה.
כיום בעידן השיווק הדיגיטלי גיוסי הלידים לבעלי עסקים מכל התחומים הפכו למטרה נחשקת בקרב סוכנויות הדיגיטל הנמדדות בהצלחתן לא רק בכמות הלידים שהם משיגים אלא בעיקר באיכות שלהם, משמע רמת הבשלות של הלקוח הפוטנציאלי שהשאיר את פרטיו לבצע את הרכישה בפועל.
ככל שמשתמשים במשפך שיווק איכותי יותר כך מתקבלים לידים טובים יותר ואחוזי סגירה גבוהים יותר.
קריאייטיב הוא כל נושא בחירת הרעיון וכתיבת התסריט, התוכן והמסרים השיווקיים במסעות פרסום במדיה הכתובה והדיגיטלי.
בראש מחלקת הקריאייטיב יעמוד לרוב קופירייטר- רעיונאי מוכשר בעל יכולת להעביר מסרים בדרך יצירתית ומקורית.
משפך שיווק הוא תהליך אותו הלקוח עובר מהרגע בו הוא נחשף לפרסום שלנו ועד לרגע בו הוא משאיר את פרטיו בטופס ייעודי באתר או בדף הנחיתה או מבצע הרכישה בצורה מקוונת, באם מדובר באתר מסחר או דף מכירה.
מטרת משפך השיווק היא להעביר כל פעם שלב אחד קדימה את הלקוח הפוטנציאלי כך שבסופו של התהליך יגיעו לקו הסיום רק גולשים בעלי כוונות רכישה אמיתיות.
בראש משפך השיוק נמצאת המודעה שמטרתה לעורר את תשומת הלב והצורך של הגולש למוצר או השירות שלנו. אל תוך המשפך ימשיכו להיכנס רק הלקוחות שגילו עניין בפרסום שלנו, לחצו על המודעה והגיעו לאתר או לדף הנחיתה המפרט את ההצעה השיווקית שלנ ומניע את הגולשים לעבור לשלב הבא במשפך וביחסים עימנו ולהשאיר פרטים במטרה שנחזור אליהם לקבלת מידע נוסף ו\או להשלמת הרכישה.
אופטימיזציה לאתר או למסע פרסום פירושו בדיקה ושיפור של הביצועים והתוצאות.
בתהליך האופטימיזציה ננתח את הנתונים השונים, נבצע התאמות לאלגוריתם, נמטב קהלים, נחדד מסרים ונשדרג את המודעות ואת דפי הנחיתה על מנת להביא את מסע הפרסום או הקידום ליעילות מירבית.
לא סתם אומרים שמסע קידום או פרסום בפייסבוק ובגוגל הוא לא עניין של שגר ושכח אלא דורש השוואות, ניתוח נתונים ומיטוב שוטף של מסע הפרסום בדרך למקסום אופטימלי של תקציב הפרסום.
אינדוקס היא פעולה בה גוגל למשל קולטת תוכן חדש באתר שלנו ומוספיה אותו לאינדקס שלה תחת הקטגוריה המתאימה.
גוגל מבצעת סריקות באתרים כל הזמן על מנת לקלוט ולאנדקס עדכונים וחדשים ולהוסיף אותם למגרי המידע בתוצאות החיפוש.
אגרגטור הי מערכת לאיסוף ומיון מידע באינטרנט. אתרי אגרגטור מורשים הם אתרי תוכן או חדשות הסורקים מידע, כותרות וכתבות מרכזיות מאתרים שונים מרכזים אותם ומפרסמים אותם באתר שלהם, בדומה לגוגל חדשות.
אלגוריתם על פי ויקיפדיה הוא דרך שיטתית וחד-משמעית לביצוע של משימה מסוימת. אנשי שיוק וסוכניות דיגיטלי מנסים בדרך קבע להתחקות אחר האלגוריתם של פייסבוק וגוגל על מנת לפצח את הדרכים לגרום לאתר שלנו לטפס מהר וגבוה יותר בגוגל ולפוסטים שלנו לקבל חשיפה ותפוצה רבה יותר.
2 ענקיות הרשת שומרות את הסודות לעצמן ואפילו משנות את האלגוריתם מפעם לפעם על מנת להקשות על הקידום האורגני ולעודד השימוש בקידום הממומן, המכניס לכל אחת מהן מליארדי דולרים בשנה
ניוזלטר, עלון חדשות שיווקי מקוון הוא פרסום קבוע המופץ בדרך כלל באמצעות מערכות דיוור אלקטרוני אל תיבות המייל של הלקוחות המורשים לקבלת דיוור זה באופן קבוע אחת לתקופת זמן מסוימת.
הניוזלטר יכול לכלול מסר שיווקי, טיפ, מאמר חדש, הטבה מיוחדת, וכו'.
הניוזלטר מפורט ומעוצב יותר מהודעות סמס והוא נוחת היישר בתיבת המייל של הלקוח.
רימרקטינג או בשמו הישראלי - שיווק מחדש היא טכניקת שיווק מתקדמת, חכמה ופופלארית בה בעצם אנו מאגדים את כל מי שביקר בנכסים הדיגיטליים השונים שלנו לקהל ייחודי אליו נוכל לפרסם הצעות שיווקיות ייעודיות!
דרך ייחודית זו ויעילה במיוחד להחזרת לקוח נוטש, לחיזוק המותג ולחיזוק ביטחון הלקוח לבצע את הרכישה של המוצר ו\או השירות שלנו.
על מנת לאגוד את המבקרים בנכסים הדיגיטליים שלנו לקהל יעד יש להטמיע פיקסלים (קודי מעקב של פייסבוק וגוגל) באתר העסק, בדפי הנחיתה, בכרטיס הביקור דיגיטלי וכדומה. אפשרות נוספת היא באמצעות יצירת קהל אישי בפייסבוק על ידי מבקרים ומעורבים בדפי הפייסבוק והאינסוגרם שלנו ואפילו באמצעות רשימת לקוחות חוקית!
דף המכירה בדומה לדף הנחיתה הוא דף יחידני שאינו חלק מאתר מסועף בעל עמודים נוספים אליהם יכול הגולש לנדוד.
השוני בין דף המכירה לדף הנחיתה הוא המטרה הסופית.
בעוד מטרת דף הנחיתה היא לאסוף לידים (לקוחות פוטנציאלים לעסקה), אליהם נצטרך לחזור למתן מידע נוסף על השירות או נמוצר המוצע ו/או להשלמת ביצוע העסקה, מטרת דף המכירה היא לסיים את העסקה אונליין כאן ועכשיו, ללא מעורבות איש מכירות.
דף נחיתה או בשמו השני עמוד נחיתה הוא בדיוק כפי שהוא נשמע. זה המקום אליו אנו מנווטים את הגולש לנחות בו, בעת שהקליקו על המודעה שלנו, ולקרב אותם לביצוע פעולה.
על דף הנחיתה, בשונה מאתר מסועף ומושקע, לספק מענה מדוייק לחיפוש שערך הלקוח במנועי החיפוש. זוהי התחנה האחרונה, ולכן החשובה ביותר במשפך השיווקי.
לכן חשוב להשקיע בקיראייטיב שיווקי איכותי מנת להוביל את הלקוח אל התחנה הסופית במסלול: יצירת קשר טלפוני או השארת פרטים בטופס צור קשר
צרו קשר עכשיו בטלפון 072-394-03-63 או בוואטסאפ 058-6386-926
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם